Mödrar, döttrar & Äidit, tyttäret

Morsdagskonsert Mödrar och Döttrar

På scenen kommer vi att få se och höra lokala konstnärer i två generationer. Det blir musik av många olika slag, från klassiskt till jazz och visor. Lovande, unga dansare från Lovisa dansinstitut medverkar också. Kom och njut av en förtjusande konsert!

Lovisa Operaförening ordnar en stämningsfull morsdagskonsert – Mödrar och Döttrar – på Kino Marilyn lördagen den 13 maj klockan 18.00.

Medverkande

• Skådespelaren Hanna Fagerudd med dottern Elsa Fagerudd
  • Sångaren Maria Linde med dottern Jenny Forsman
  • Jazzsångaren Mirella Pendolin med döttrarna Alma och Elvira Katz
  • Klarinettisten Emmi-Liina Vakkuri-Johansson med dottern Erica Johansson
  • Kalle Katz trio:
    • Kalle Katz, piano
    • Daniel Iiskola, bas
    • Thomas Törnroos, slagverk
  • Dansare från Lovisa dansinstitut:
    • Amanda Björklund
    • Jenny Forsman
    • Erica Johansson
    • Elvira Katz
    • Michelle Sinisalo
    • Essi Suokas

Biljetter;

Biljettförsäljningen börjar tisdagen den 11.04.2023 kl.10.00. Biljetter kan bokas via webbsidan www.kinomarilyn.fi eller per telefon 050 306 4196. Biljetterna bör lösas ut på Kino Marilyn (Drottninggatan 17, 07900 Lovisa) inom 1 vecka från bokningen, senast fredag 12.5.2023.

Biljettpris 25 € + serviceavgift 2,50 € / 15 € (under 15 år) + serviceavgift 2,50 €.

Föreställningen pågår ca 1h 40 min (med paus).

Man kan reservera pausserveringen på förhand per mail: info@kinomarilyn.fi

Äitienpäiväkonsertti Äidit ja Tyttäret

Lovisa Operaförening järjestää tunnelmallisen äitienpäiväkonsertin Kino Marilynissä lauantaina toukokuun 13. päivänä kello 18.

Näyttämölle nousee tuolloin kahden sukupolven loviisalaismuusikoita tulkitsemaan monenlaisia kappaleita klassisesta jazziin ja viisuihin. Myös Loviisan tanssikoulun lahjakkaiden tanssijoiden esityksistä saadaan iloita. Tule nauttimaan kiehtovasta konsertista!

Mukana ohjelmassa

• Näyttelijä Hanna Fagerudd ja tyttärensä Elsa Fagerudd
  • Laulaja Maria Linde ja tyttärensä Jenny Forsman
  • Jazzlaulaja Mirella Pendolin ja tyttärensä Alma ja Elvira Katz
  • Klarinetisti Emmi-Liina Vakkuri-Johansson ja tyttärensä Erica Johansson
  • Kalle Katz trio:
    • Kalle Katz, piano
    • Daniel Iiskola, basso
    • Thomas Törnroos, rummut
  • Loviisan Tanssiopiston tanssijoita:
    • Amanda Björklund
    • Jenny Forsman
    • Erica Johansson
    • Elvira Katz
    • Michelle Sinisalo
    • Essi Suokas

Liput

Lippuja varattavissa tiistaista 11.4.2023 klo 10 alkaen netin kautta osoitteesta www.kinomarilyn.fi ja puhelimitse numerosta 050 306 4196. Lippujen lunastus viikon kuluessa tilauksesta, viimeistään perjantaina 12.5. Kino Marilynissä osoitteessa Kuningattarenkatu 17, 07900 Loviisa.

Lippuhinta 25 € + käsittelymaksu 2,50 € / 15 € (alle 15 vuotiaat) + käsittelymaksu 2,50 €.

Esityksen kesto n. 1 h 40 min (sis.tauko).

Taukotarjoilut voi varata etukäteen sähköpostitse: info@kinomarilyn.fi

Aversatile mother’s day concert saturday 13th May at 18.00 in Kino Marilyn. Ticket sales start 11.4.2023 www.kinomarilyn.fi

Vi tackar | Kiitämme

Lovisa stad / Loviisan kaupunki